تبلیغات
مرکز یادگیری - مطالب اردیبهشت 1395
 
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مرکز یادگیری




تاثیر نمرات بالا بر عملکرد دانش آموزان

هر آموزگاری شیوه ی خاصی در کلاس داری و تشویق و تنبیه دانش آموزان خود دارد. روش نمره گذاری، مخصوصا نمره گذاری فعالیت های کلاسی یکی از آن فعالیت هایی است که برای هر آموزگار مخصوص به خود و منحصر به فرد است. روش های مختلف نمره گذری می تواند تاثیرات مختلفی در پیشرفت و عملکرد یادگیرندگان داشته باشد. گاهی این روش ها می تواند تاثیر مثبت و گاهی نیز تأثیر منفی بر روی دانش آموزان بگذارید.

تاثیر نمرات بالا
برای دانش آموزی که معمولا نمرات بالایی می گیرد، نمرات نقش تقویت کننده مثبت و تشویق کننده را دارند. در نتیجه دانش آموزی که یک نمره بالا دریافت می کند، پس از آن نیز به کوشش و تلاش خود ادامه خواهد داد. نمرات بالا هم دارای پیامدهای مثبت و هم دارای پیامد های منفی هستند.

یکی از نتایج مثبتی که نمره بالا دارد این است که دانش آموزانی که همواره از درس های مختلف نمرات بالا کسب می کنند، نهایتا به مفهوم مثبتی از خودشان دست پیدا خواهند کرد. یعنی در مجموع اعتماد به نفس بیشتری نسبت به دانش آموزان دیگر دارند و این سبب می شود که در آینده نیز در برخورد با مشکلات، چه در زمینه درس و چه در زمینه های غیر درسی قاطعیت بیشتری داشته باشند، و با آرامش بیشتری به حل آن ها بپردازند.

تاثیر نمرات بالا بر عملکرد دانش آموزان

در واقع چیزی که تعیین کننده ی انگیزش دانش آموز برای یادگیری موضوعات مختلف درسی است، تصورات او از موفقیت ها و شکست هایی است که در گذشته از درس های مشابه کسب کرده است. تصور دانش آموز درباره موفقیت یا شکست در یک درس مبتنی بر تجاربی است که وی از آن درس یا درس های مشابه با آن به دست آورده است.

مثلا دانش آموزی که چند بار در درس ریاضی نمره پایین کسب کرده است، این موضوع را برای خود همیشگی می داند و بر پایه نمرات قبلی خود، خود را در درس ریاضی ضعیف و ناتوان از یادگیری تصور می کند. اگر دانش آموز معتقد باشد که در گذشته درس های مشابهی را با موفقیت گذرانده است، با درس های جدید نیز با نوعی نگرش و حس مثبت برخورد می کند. ولی اگر اعتقاد داشته باشد که در درس های قبلی با شکست مواجه شده است، احتمالا در درس های جدید نیز با نگرش و حسی منفی مواجه خواهد شد که این احساسات در روند یادگیری وی نیز نقش موثری را دارند.

این نگرش ها و عواطف مثبت و منفی در ابتدا محدود به درس هایی خاص و مشخص در مدرسه هستند، اما به مرور و با افزایش تجارب مثبت و منفی، این نگرش ها گسترش پیدا کرده و تمام درس ها را دربر می گیرند.

علاوه بر پیامد های مثبت نمرات بالا، پیامدهای منفی نیز وجود دارند. اگر معلم از طریق نمره، پاسخ های سازشکارانه دانش آموزان، یعنی پاسخ هایی را که تکرار مطالب سخنرانی معلم یا کتاب درسی هستند، تقویت کند، دانش آموزان در فعالیت های بعدی، خود به خود دنباله روی نظرات معلم خواهند بود. حتی اگر در گذشته با آن نظرات موافق نبوده باشند. در واقع باید گفت که گاهی نمرات بالا نصیب کسانی می شود که سازشکار هستند نه آفریننده.

با توجه به این نکته معلم باید در نمره دادن به دانش آموزان خود با آگاهی کامل عمل کند و مواظب باشد که صرفا به تایید دانش آموزانی که همواره با او اتفاق نظر دارند و در مقابل دلسرد کردن دانش آموزانی که دیدگاه های درست ولی مخالف با او دارند نپردازد، زیرا این شیوه های برخورد معلم با دانش آموزان، سبب مایوس شدن دانش آموزان دارای تفکر واگرا و خلاق و مانع شکوفا شدن استعدادهای آنان می شود. وقتی که معلمان فرصت های تازه ای به دانش آموزان می دهند تا راه حل های متفاوتی برای مسائل پیدا کنند، افق های تازه ای به روی شان باز می شود.

دانش آموزانی که همواره در یادگیری ضعیف به نظر می رسند، استعدادهای تازه ای از خود بروز می دهند، که معلمان قبلا هرگز به وجود این استعدادها در این دانش آموزان اعتقاد نداشته اند. دانش آموزانی که همواره خواسته های معلمان را برآورده می سازند و نمرات سطح بالایی از آن ها می گیرند، قدرت تخیل و ابتکار چندانی از خود نشان نمی دهند. این دانش آموزان معلمان خود را بیشتر از درس های خود مورد مطالعه قرار می دهند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : امید جهانشاهی
نظرات ()
رهنمودهایی برای هدایت بحث گروهی

در نوشتار قبل به بحث گروهی و مراحل آن پرداخته شد. اگر همه معلمان بتوانند به خوبی از بحث گروهی استفاده کنند، میزان یادگیری دانش آموزان و نتیجه بخش بودن آموزش و بحث در این روش بسیار بالا است. در این جا رهنودهایی برای هدایت بحث گروهی را می خوانید.

1- همکاری دانش آموزان خجالتی را به بحث جلب کنید. مثال:

  • احمد عقیده شما در این باره چیست؟
  • لازم است تا عقیده فرد دیگری را در این باره بدانیم. علی عقیده شما چیست؟
  • منتظر یک سکوت طولانی نمانید تا بعد از یک دانش آموز خجالتی بخواهید تا نظری را ابراز کند. اکثر مردم حتی کسانی که پرحرف و مطمئن هستند، دوست ندارند که سکوت را بشکنند.
  • از دانش آموزان خجالتی سوالاتی را که به راحتی قابل جواب دادن هستند، بپرسید.

2- اظهار نظرها و سوال های یک دانش آموز را به سوی یک دانش آموز دیگر هدایت کنید.مثال:

  • احسان این عقیده عجیب است. محمد نظر شما درباره عقیده احسان چیست؟
  • علی این یک سوال مهم است. فریبرز نظر شما درباره جواب این سوال چیست؟
  • دانش آموزان را تشویق کنید تا به جای منتظر ماندن برای اظهار نظر شما به یکدیگر نگاه کنند و همدیگر را مورد خطاب قرار دهند.

3- سعی کنید آن چه را که دانش آموزان می گویند، به خوبی درک کنید. اگر شما مطلب را به خوبی درک نکنید، دانش آموزان دیگر نیز آن را نخواهند فهمید. مثال:

  • از دانش آموز دیگری بخواهید تا آن چه را که دانش آموز قبلی گفته است خلاصه کند. اگر این خلاصه ناقص باشد، دانش آموز اول سعی خواهد کرد تا اظهارات دانش آموز بعدی را کامل کند.
  • رضا من فکر می کنم نظر شما این باشد. درست است یا من اشتباه متوجه شدم؟

4- خواستار اطلاعات بیشتر باشید. مثال:

  • این نکته مهمی است که شما به آن اشاره کردید. توضیحات یا شواهدی برای شرح بیشتر آن دارید؟ 
  • به ما بگو چگونه به این نتیجه رسیدی؟ چه مراحلی را طی کردی تا چنین نتیجه ایی گرفتی؟

5-  جریان بحث را به مسیر اصلی بازگردانید. مثال:

  • اجازه بدهید، ما درباره ... صحبت می کردیم که امیر پیشنهادی ارائه داد، کسی نظر دیگری دارد؟
  • پیش از ادامه ی بحث اجازه بدهید آن چه را که تاکنون مورد گفتگو قرار دادیم، خلاصه کنیم.

6-پیش از خواستن جواب، وقت کافی برای فکر کردن به دانش آموزان بدهید. بعضی دانش آموزان ترجیح می دهند قبل از صحبت کردن نظر خود را بر روی کاغذ بنویسند. مثال:

  • اگر تلویزیون یا رادیو اختراع نشده بود زندگی چه وضعی داشت؟ پیش از جواب دادن نظر خود را بر روی کاغذ بیاورید. بعد از چند دقیقه: حسن لطفا آن چه را که نوشته ای برای ما بگو

7- وقتی که صحبت های یک دانش آموز تمام شد، به سایر دانش آموزان نگاه کنید و صحبت های آن ها را بسنجید. مثال: 

  • اگر گمان بردید که دانش آموزان مطلب را که یکی از آن ها بیان کرده نفهمیده اند، از آن ها سوال کنید که متوجه مطلب شده اند یا نه.
  • اگر دانش آموزان سرشان را به علامت موافقت تکان دادند، از آن ها بخواهید تا مثالی برای آن چه گفته شده بیان کنند. یا دلایلی برای صحت مطالب ارائه کنند. 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : امید جهانشاهی
نظرات ()

ترخیص کالا

توسط گروه مشاورین امور گمرکی و ترخیص کالا ۷۲۴ با مجوز رسمی حق العملکاری از گمرک جمهوری اسلامی ایران و بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان  در زمینه ترخیص کالا و کار با بازرگانان، تجار و صاحبان کسب و کارهای معتبرترین برندهای ایرانی و خارجی مفتخر است که همواره اولین تجربه کاری با مشتریانش باعث شروع رابطه طولانی مدت کاری و تکرار این تجربه برای بارها و سالهای متمادی شده است. ما با بهره گیری از نیروی متخصص در زمینه ترخیص کالا و داشتن نمایندگی در مبادی گمرکی مهم زمینی، دریایی و هوائی ایران از جمله تهران، بندرعباس، بندر انزلی، بندر امام، بندر شهید رجائی، چابهار، بانه، ارومیه،  پیرانشهر، مریوان و همچنین مناطق آزاد کیش، قشم، اروند، ارس و بازرگان آماده پاسخ گویی به طیف وسیعی از نیازهای مشتریان می باشد. این گروه با مشاوره رایگان در زمینه ترخیص کالا ۷۲۴ در خدمت مشتریانی است که مایل به دریافت پاسخهای کارشناسان ما در مورد تمامی سوالات گمرکی و ترخیص کالا از تمامی مبادی گمرکی و در تمام حوزه های مجاز تعریف شده کالا در زمینه ترخیص کالا می باشد. ما متعهد به حفظ خوشنامی خود در حوزه ترخیص کالا بوده و کاملا بر این امر واقف بوده که حفظ این خوشنامی مستلزم جلب رضایت مشتریانمان می باشد، چرا که همواره معتقدیم بهترین مبلغان ما مشتریان خشنود ما می باشند.ضمنا جهت استفاده از

تور ترکیه

نیز می توانید به سایت شرکت رایکا پرواز، ارائه دهنده بهترین و حرفه ای ترین پکیج های تور ترکیه مراجعه نمایید.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : امید جهانشاهی
نظرات ()
متالوژی چیست؟

علم کار با فلزات یا متالورژی (به انگلیسی: Metallurgy) شاخه ای از علم مواد است که به شناخت و استخراج فلزات و فناوری های کار با فلزات می پردازد. این علم جداسازی مواد معدنی از سنگ معدن آنها، ذوب، تصفیه و تولید شمش، بهبود خواص و تهیه آلیاژها و فن کار بر روی فلزات و شکل دهی آن ها را دربر می گیرد. به طور کلی علم مواد فقط شامل بررسی خواص جامدات می شود و دربرگیرندهٔ فلزات، سرامیک ها، پلیمر ها و کامپوزیت ها است. علم متالورژی به طور عمده به فلزات می پردازد و در تحصیلات تکمیلی خواص و کاربرد دیگر جامدات نیز بررسی می شود.

کلمه متالورژی از ترکیب دو کلمه یونانی "metallon" به معنی فلز و "ergon" به معنی کار ساخته شده است.

تاریخچه علم متالورژی:
دوره فلزات بعد از عصر حجر و از حدود ۶ تا ۷ هزار سال قبل از هجرت آغاز شده است. شاید مس اولین فلزی است که به طور خالص و طبیعی و جدا از مواد معدنی مورد استفاده بشر قرار گرفته است. انواع سنگ های مس از ظاهری فلزی با رنگ های مختلف مانند نیلی، لاجوردی، سبز، طلایی و سرخ برخوردار هستند. این امر می تواند یکی از عوامل توجه بشر اولیه به ترکیبات حاوی مس باشد.

برخی معتقدند که گویا اولین بار ذرات طلا که در کنار ماسه های کنار رودخانه ها پراکنده بودند، توسط بشر شناسایی شدند. مصریان و شاید هندیان بیشتر از سایر ملل در استخراج طلا از سنگ های آن توفیق داشتند، اما در ایران از دوره هخامنشی، آثار متعددی از طلا و نقره خصوصا در کنار رود جیحون و در شهر همدان کشف شده است.

با گذشت زمان فلزات دیگری مانند نقره، سرب، آنتیموان و قلع نیز کشف شدند و بشر توانست با استفاده از آتش، ذوب فلزات را تجربه نموده و آلیاژهای مختلف را بدست آورد. به عنوان مثال، از مخلوط کردن قلع و مس، مفرغ بدست آمد و به این ترتیب عصر مفرغ شروع شد.

در عصر حاضر می توان متالورژی را مادر صنعت دانست. در دنیای صنعتی امروز بی شک اگر آلیاژهای خاص و کاربر با کمک علم متالورژی به وجود نمی آمد هم اکنون ما شاهد خیلی از پیشرفت های بشر نبودیم!

هر كالایی را كه در زندگی روزمره خود به كار می بریم یا حاوی فلز است و یا برای ساخت و تولید آن نیاز به فلز می باشد. برای مثال كلیه وسایل حمل و نقل از خودرو گرفته تا كشتی، هواپیما و قطار برای حركت به فلزات یا اجزای فلزی نیاز دارند. همچنین در تمامی ساختمان ها از خانه های كوچك گرفته تا آسمان خراش ها فلز به كار رفته است.

به عبارت دیگر امروزه متالوژی در كلیه صنایع نقش مهمی را ایفا می كند و در نتیجه موقعیت شغلی فارغ التحصیلان این رشته نیز بسیار گسترده است. چرا كه فارغ التحصیلان این رشته در گرایش متالوژی استخراجی با شناخت روش های استخراج فلزات و بهره برداری از واحدهای متالوژی استخراجی و بخشهای وابسته می توانند روش های مقرون به صرفه استخراج فلزات و تصفیه و بازاریابی عناصر فلزی را ارائه دهند و همچنین فارغ التحصیلان گرایش متالوژی صنعتی به دلیل آشنایی با ساختمان، خواص فیزیكی و شیمیایی، فرآیند ساخت فلزات و درك ارتباط بین ساختار فلزات و آلیاژها با خواص آن ها می توانند امور مربوط به انتخاب، شناسایی و تهیه مواد فلزی را انجام دهند و به طراحی و ساخت قطعات فلزی نظارت داشته باشند و روشهای تولید این قطعات را گسترش داده و بهبود بخشند.

تعدادی از گرایش های متالوژی عبارتند از:

- متاورژی ذوب فلزات
- متالورژی صنعتی
- متالورژی استخراجی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 4 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : امید جهانشاهی
نظرات ()


 

دانلود فیلم | خرید تی شرت | خرید تیشرت مردانه | خرید تی شرت | دانلود سریال | خرید عطر و ادکلن | | خرید لوازم منزل | خرید تیشرت